Saturday, August 23, 2014

Kursus Pemudahcara MMP

Assalamualaikum,
Pada 21-24/8/2014, aku telah menyertao kursus pemudahcara Minggu Mesra Pelajar UKM sesi 2014/2015.  Aku sebenarnya memang suka kerja2 macam ni, walaupun ianya mnyingkatkan cuti sem aku, namun sebenarnya ia memberi kita pengalaman yang tak boleh dirasai oleh orang lain. Pengalaman apa yang aku maksudkan ? ok teruskan membaca.

Kursus ini dibuat di Kem kluang, Besut terengganu tapi... bukan calang2 tempat tau, kami berkampung di tepi pantai .serius cannntek sangat .bak kata pepatah, angin sepoi2 bahasa, pasir memutih, muka menghitam erkk -.- .

seawal malam pertama lagi, kami dikehendaki tidur dipantai, beratapkan bintang, berlantaikan pantai, berselimutkan pasir.. ya Allah, tu mmg 1st time aku tidur macam tu, taaapii..memang best, sejuk...bayu darat lah katakan......

esoknya ada explorace, kami buat sand castle  and pecahkan . aktiviti ni ada conflict sikit sebab, ramai yg ragu2 dengan objektif aktiviti ini. next, kami diberi 2 ekor ayam setiap kumpulan, untuk dijaga dan akan disembelih untuk buat makan malam. haha, yg ni best, kami ramai2 jadi chicken sitter, sbb takot dia mati.

kami, makan dengan ayam, LDK dengan ayam, semblih, cabut bulu, potong, bakar, dan last skali,,, makan.. so, begitu eratnya hubungan kami., sampai ada x sggup nk makan. ;( nama ayam kmi, original dan spicy hihi...sedap tak?

and the last most highlighted part was night walk!! kami perlu meredah hutan, pada pukul 3 pagi, berseorangan dipandu oleh tali raphia yang diikat pada pokok2. Haha..seram sehh. awal2 dia dah letak sekujur tubuh berkain kafan di sebelah kanan jalan..memnag taklah aku nak senyap je, apa lagi, aku pecut habis2 sebelum tubuh tu bangun. akhirnya kmi selamat, tulah, mmang tak tidur.

akhir sekali, kami pulang smula ke UKM. Alhmdulillah. syukur atas penglaman ini.

No comments:

Post a Comment